INFO INFÖR AGILITYTRÄNING

Vår ordförande har tillsammans med vår utbildningsansvarig kommit överens om att pga den positiva responsen förra året, när agilityhindrerna kunde stå framme, så kör vi samma sak 2018 igen! Om man tränar agility under någon dag från onsdag morgon till fredag kväll så kan man alltså låta hindrena stå kvar på agilitybanan. Notera att man ställer undan hindrerna intill kanten under alla andra dagar till hänsyn till de som klipper planerna.  

Hundförarvästar

BESTÄLLNING AV VÄSTAR MED TRYCK

Styrelsen har tagit beslut att beställa hem hundförarvästar med tryck i form av MHS logotyp och med text "instruktör" till instruktörerna. Frågan om tryck av instruktörernas namn är inte klar än. Vi erbjuder också övriga medlemmar att beställa västar till ett rabatterat pris med tryck 360 kr (ord. pris utan tryck 395 kr), dock utan texten "instruktör". Man kan antingen beställa via infomappen i klubbstugan eller lägga sin beställning till E-post: mhshundsallskap@gmail.com Två provvästar kommer att finnas tillgängliga i klubbstugan tillsammans med en måttabell för övriga storlekar. För kompletterande information, gå in på: www.engelsons.se Västen heter "Tollarp". Följande gäller: Alla beställningar ska vara lagda senast onsdag 28:e mars. För övriga medlemmar gäller förskottsbetalning på 360 kr som ska finnas på föreningens konto 5619-7742 den 28:e mars.  Det går också bra att swisha på nr. 123-6417539. Glöm inte att ange ditt namn, dam/herrväst och storlek. Efter sista datum finns ingen möjlighet att ändra eller ångra sig. Den väst man beställer blir alltså den väst man får. Inga beställningar kommer att läggas efteråt. Föreningen kommer inte heller att medverka till någon form av byten el. dyl. I de fall betalning skulle saknas på vårt konto den 28:e mars kommer ingen beställning att läggas. Vi hoppas från styrelsens sida att många beställer sig en snygg, bra och praktisk hundförarväst med vårt klubbemblem som extra prydnad!        

Förslag till styrelse 2018

Förslag på namn från valberedningen 2018 - Årsmöte onsdag den 28 februari  
Namn Plats i styrelsen Omval/Nyval
Per-Erik Söderlund Ordförande/Ledamot Nyval 1 år
Nicke Kaatman Sekreterare/Ledamot Fyllnadsval 1 år
Lenka Sjödin Ledamot Fyllnadsval 1 år
Camilla Kaneflo Ledamot Nyval 2 år
Berith Claesson Ledamot Nyval 2 år
Kicki Roding Suppleant Nyval 1 år
Tina Nilsson Suppleant Omval 1 år
Mats Honnér Suppleant Nyval 1 år
Per-Olof Peterson Revisor Omval 1 år
Irene Söderlund Revisor suppleant Omval 1 år
Stig Andreasson Kassör externt 1 år

Övriga inkomna förslag

  • Kia Lander
  • Karin Daun
  • Cia Dyrssen
  • Marie Palerius
  • Eivor Berglund
  • Helen Letho
  • Göran Telhage
  • Eva Boberg
  • Carina Stenqvist
  • Anders Svensson

Medlemsavgiften 2018

Vi ser, när vi tittar igenom vår medlemsmatrikel, att många fortfarande inte betalat sin medlemsavgift. Att du betalar din medlemsavgift är viktigt för oss och naturligtvis extra viktigt om du tänker delta på årsmötet 28/2. Självklart är erlagd medlemsavgift en förutsättning för att över huvud taget få vara med på årsmötet. Alltså, betala nu! Detta sker antingen på vårt bankgirokonto 5619-7742 eller med Swish på nummer 123-6417539. Glöm inte att ange vad betalningen gäller och för vem eller vilka personer! Tack för hjälpen och välkommen på årsmötet! Styrelsen.      

Redovisning

För att kunna ha bokslutet klart till revisionen för 2017 vill Stig ha in alla kvitton på utlägg, redovisning för kursarvoden och annat som ska in i bokföringen absolut senast 2018-01-15!!! Tack!

Luciafika

Söndagen den 17:e december bjuder vi på luciafika efter söndagspromenaden. (Tack Eivor för påminnelsen!) Det blir alltså vid tolvtiden och vi kör traditionellt med glögg, kaffe, lussekatter, pepparkakor och gott humör. Välkomna!

Trevligt medlemsmöte

Tisdagen den 10:e oktober var det dags för höstens medlemsmöte. Ca. 30 personer trotsade det dåliga vädret och kom för att vara med. Vi startade med ett föredrag av veterinär Jörg Bewig från Syd-Västkliniken i Hovås. Han talade om hur man själv kan undersöka sin hund och vi fick en hel del fina tips. Sluttips: Ha en febertermometer hemma och borsta tänderna på din vovve varje dag. Föredraget blev mycket uppskattat. Sedan vidtog årsmötet. Styrelsen informerade om det halvår som gått sedan årsmötet. Det mesta ser bra ut. Ekonomin ligger trots högre boendekostnader över budget, vi är nu 201 medlemmar, kurserna fungerar fint med färre luckor än tidigare och den nyanlagda planen har tagit sig bra under sommaren. Den uthyrning av lokaler och planer till medlemmar som det motionerades om på senaste årsmötet har kommit igång. Det så här långt fungerat bra, fyra tillfällen är bokade hittills.  Vi har också genomfört två arbetsdagar.  Sedan diskuterades en idé om att MHS skulle anordna en inofficiell hundutställning. Vi var överens om att det kan kosta en hel del pengar och kommer att innebära mycket jobb. Mötet bestämde att vi ställde oss positiva till någon form av aktivitet i lite mindre skala, men att vi avvaktar till årsmötet i mars för att ta ett eventuellt beslut om detta. Den andra frågan som togs upp var frågan om höjda medlemsavgifter för 2018 som vi bestämde på förra årsmötet att vi skulle ta upp. Även här blev det en del diskussion innan det bestämdes att medlemsavgifterna ska höjas med 50 kr för vuxen och för familj. Medlemsskapet för ungdomar förblir oförändrat. Dessutom tog vi beslut på att dom som blir medlemmar fr.o.m. augusti i fortsättningen bara betalar halv avgift. Som sista punkt på programmet passade vi på att tacka av vår festkommitté och dom som skötte serveringen. Alla gjorde ett fantastiskt jobb och var mer än värda den blomma dom nu fick. Sedan var alla kaffesugna och lät sig väl smaka med kaffe och goda mackor. Protokoll från mötet kommer i vanlig ordning på hemsidan.

Arbetsdagen 2/9-17

Arbetsdagen startade klockan elva med taktiksnack och arbetsfördelning bland de ca femton medlemmar som kommit denna strålande septemberdag. Sedan körde vi igång. Det bl.a. städades, slängdes sopor, röjdes i vegetationen runt planerna, fylldes hålor i vägen, klipptes gräs och byggdes en tjusig spång i skogskanten väster om stugan (se bilder i galleriet). efter ett par timmars jobb samlades vi vid grillarna där Göran fixat korv med bröd och räksallad och grejer. Vi njöt av en god lunch i den goa septembersolen och så avslutades det hela med ytterligare en timmas jobb och till sist med avslutningsfika. Tack ska ni ha allihop som ställde upp och jobbade och slet och fixade så att vi fick det snyggt och fint i och runt husen! Utan insatser som era hade vi inte haft den fina anläggning vi har.