Augustifest lördag 18/8

Vår årliga sommarfest går i år av stapeln lördagen 18/8 och vi börjar klockan 10.00. Vi planerar tävlingar med fina priser, inte minst MHS stora vandringspris, tipspromenad, uppvisningar, auktion, god mat, trevligt mingel och naturligtvis fint väder. Styrelsen har nyligen fattat beslut om festen, så inga punkter är spikade än, men mycket blir det. Kom gärna med förslag om du har någon bra idé om vad som kan göras.Mer information kommer under gång.  Men reservera den här dagen i din kalender redan nu!  Mycket välkommen!

Arbetsdag 16/6 klockan 10.00

Vi kommer att ha en arbetsdag lördag 16/6 och startar klockan 10.00. Det är som vanligt en hel del smått och gott som behöver göras t.ex. städning i och utanför lokalerna, lagning av yttervägg i klubbstugan, fixa med vägen, ogräsröjning mm. Det år som vanligt också så att ju fler vi blir desto lättare och snabbare går jobbet. Vi bjuder på något gott att äta och dricka. Mycket välkomna!

INFO INFÖR AGILITYTRÄNING

Vår ordförande har tillsammans med vår utbildningsansvarig kommit överens om att pga den positiva responsen förra året, när agilityhindrerna kunde stå framme, så kör vi samma sak 2018 igen! Om man tränar agility under någon dag från onsdag morgon till fredag kväll så kan man alltså låta hindrena stå kvar på agilitybanan. Notera att man ställer undan hindrerna intill kanten under alla andra dagar till hänsyn till de som klipper planerna.  

Hundförarvästar

BESTÄLLNING AV VÄSTAR MED TRYCK

Styrelsen har tagit beslut att beställa hem hundförarvästar med tryck i form av MHS logotyp och med text "instruktör" till instruktörerna. Frågan om tryck av instruktörernas namn är inte klar än. Vi erbjuder också övriga medlemmar att beställa västar till ett rabatterat pris med tryck 360 kr (ord. pris utan tryck 395 kr), dock utan texten "instruktör". Man kan antingen beställa via infomappen i klubbstugan eller lägga sin beställning till E-post: mhshundsallskap@gmail.com Två provvästar kommer att finnas tillgängliga i klubbstugan tillsammans med en måttabell för övriga storlekar. För kompletterande information, gå in på: www.engelsons.se Västen heter "Tollarp". Följande gäller: Alla beställningar ska vara lagda senast onsdag 28:e mars. För övriga medlemmar gäller förskottsbetalning på 360 kr som ska finnas på föreningens konto 5619-7742 den 28:e mars.  Det går också bra att swisha på nr. 123-6417539. Glöm inte att ange ditt namn, dam/herrväst och storlek. Efter sista datum finns ingen möjlighet att ändra eller ångra sig. Den väst man beställer blir alltså den väst man får. Inga beställningar kommer att läggas efteråt. Föreningen kommer inte heller att medverka till någon form av byten el. dyl. I de fall betalning skulle saknas på vårt konto den 28:e mars kommer ingen beställning att läggas. Vi hoppas från styrelsens sida att många beställer sig en snygg, bra och praktisk hundförarväst med vårt klubbemblem som extra prydnad!        

Förslag till styrelse 2018

Förslag på namn från valberedningen 2018 - Årsmöte onsdag den 28 februari  
Namn Plats i styrelsen Omval/Nyval
Per-Erik Söderlund Ordförande/Ledamot Nyval 1 år
Nicke Kaatman Sekreterare/Ledamot Fyllnadsval 1 år
Lenka Sjödin Ledamot Fyllnadsval 1 år
Camilla Kaneflo Ledamot Nyval 2 år
Berith Claesson Ledamot Nyval 2 år
Kicki Roding Suppleant Nyval 1 år
Tina Nilsson Suppleant Omval 1 år
Mats Honnér Suppleant Nyval 1 år
Per-Olof Peterson Revisor Omval 1 år
Irene Söderlund Revisor suppleant Omval 1 år
Stig Andreasson Kassör externt 1 år

Övriga inkomna förslag

  • Kia Lander
  • Karin Daun
  • Cia Dyrssen
  • Marie Palerius
  • Eivor Berglund
  • Helen Letho
  • Göran Telhage
  • Eva Boberg
  • Carina Stenqvist
  • Anders Svensson

Medlemsavgiften 2018

Vi ser, när vi tittar igenom vår medlemsmatrikel, att många fortfarande inte betalat sin medlemsavgift. Att du betalar din medlemsavgift är viktigt för oss och naturligtvis extra viktigt om du tänker delta på årsmötet 28/2. Självklart är erlagd medlemsavgift en förutsättning för att över huvud taget få vara med på årsmötet. Alltså, betala nu! Detta sker antingen på vårt bankgirokonto 5619-7742 eller med Swish på nummer 123-6417539. Glöm inte att ange vad betalningen gäller och för vem eller vilka personer! Tack för hjälpen och välkommen på årsmötet! Styrelsen.      

Redovisning

För att kunna ha bokslutet klart till revisionen för 2017 vill Stig ha in alla kvitton på utlägg, redovisning för kursarvoden och annat som ska in i bokföringen absolut senast 2018-01-15!!! Tack!

Luciafika

Söndagen den 17:e december bjuder vi på luciafika efter söndagspromenaden. (Tack Eivor för påminnelsen!) Det blir alltså vid tolvtiden och vi kör traditionellt med glögg, kaffe, lussekatter, pepparkakor och gott humör. Välkomna!